KURUMSAL AMAÇLAR | KURUMSAL HEDEFLER | KURUMSAL EYLEM PLANLARI |
Kurumsal amaç 1
Güvenilir ve kolay ulaşılabilir sağlık hizmeti sunarak, bulunduğumuz bölgede tercih edilen hastane olabilmek |
Kurumsal hedef 1
Bedensel, ruhsal ve sosyal gibi v.s şartları sebebiyle özel ihtiyacı olan kişilerin uygun sağlık hizmetlerine daha kolay erişimini sağlamak |
* Hastanemize gelen yaşlı ve engelli hastaların ana hizmet binasına kolay ulaşımlarının sağlanması için tekerlekli sandalye hizmetinin devamlılığının sağlanması
*Hizmet mekanlarının, engelli ve erişim zorluğu yaşayanlara göre düzeninin sürekliliğinin sağlanması * Hastanemiz hastalarına karşı güleryüzlü ve açıklayıcı davranılmasının devamlılığının sağlanması * Tüm süreçlerdeki disiplinli çalışmalarımız ve istikrarımız ile oluşan güvenin sürekliliğinin sağlanması. |
Kurumsal amaç 2
Hastalarımızın memnuniyetini yükseltmek |
Kurumsal hedef 2
*Hastalarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi *Hasta haklarının korunmasını sağlamak |
*Hasta ve yakınlarının internet web adresi üzerinden ve hastanemizin muhtelif yerlerinde bulunan dilek ve öneri kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin düzenleyici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak.
*Hasta memnuniyet anketleri sonuçlarının analizlerinin yapılarak gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak *Yemek hizmetlerinin kişilerin hastalıklarına ve ihtiyaçlarına göre planlamasının devamlılığının sağlanması *Temizlik hizmetlerinin, standartlar doğrultusunda verilmesinin sürekliliğinin sağlanması *Hasta güvenliği konusunda hazırlanan tüm prosedür ve talimatların uygulanmasının sürekliliğinin sağlanması, yatan her hastaya risk değerlendirmesi yapılmasının ve önlemlerin alınmasının sürekliliğinin sağlanması. *Hastaların hakları konusunda bilgilendirilmesinin ve tüm süreçlerde hasta haklarının korunmasının devamlılığının sağlanması. |
Kurumsal amaç 3
Çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek |
Kurumsal hedef 3
Çalışanlarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi |
*Personellerin sertifikasyon durumlarına, yeteneklerine ve isteklerine uygun alanlarda çalıştırılmalarının sağlanması
*Personel Dinlenme Odalarının konfor(buzdolabı, televizyon, çekyat, WC-duş, giyinme dolabı vs) arttırılmasına yönelik düzenlemeler yapmak. *Sosyal alanların (kafeterya, kreş, mescit vb) oluşturulmasının sağlanması *25 yılını doldurmuş ve emekli olan personellere teşekkür belgesinin verilmesi. *Kurum kültürünü geliştirmek ve benimsenmesini sağlamak için organizasyonlar yapılması(toplu eğlence ve yemek v.s organizasyonları) *Engelli personelin engeline uygun işlerde çalıştırılması *Çalışanların internet web adresi üzerinden ve hastanemizin muhtelif yerlerinde bulunan dilek ve öneri kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin düzenleyici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak. *Çalışan memnuniyet anketleri sonuçlarının analizlerinin yapılarak gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak |
Kurumsal amaç 4
Hastane Alt yapı ve Donanım Eksikliklerini Gidermek ve sürekliliğini sağlamak |
Kurumsal hedef 4
Hastane alt yapı eksikliklerini minimize edilerek kaliteli ve sürekli sağlık hizmeti sunmak |
*Hastanemiz binasında gerekli görülen tamir ve tadilatlar SKS’ye uygun olarak yapılmasının sağlanması
*Hastanemiz teknik altyapısına yönelik zaman içerisinde ortaya çıkan cihaz ve donanım eksikliklerinin giderilmesi |
Kurumsal amaç 5
Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak |
Kurumsal hedef 5
Hizmet içi eğitimler, sertifikalandırma, yeteneklere göre uygun bölümde çalıştırılma |
*Personelin görev tanımına ve niteliklerine (sertifika, mezuniyet, deneyim) uygun yerlerde hizmet vermesinin sağlanması.
* Çalışanların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması. *Personelin iletişim ve yönetsel yetkinliklerinin artırılmasına yönelik eğitimlerin düzenlenmesi. *Personellerin sertifikasyon programlarına katılımlarını sağlanması ve özendirilmesi |
Kurumsal amaç 6
Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak |
Kurumsal hedef 6
Çalışan eğitimimin ve farkındalığının arttırılması |
*Uluslararası Hasta Güvenliği Hedeflerinin uygulanması
*Klinik dokümantasyonun iyileştirilmesi *Etkin iletişimin iyileştirilmesi *İlaç güvenliğinin güçlendirilmesi *Hasta eğitim sürecinin geliştirilmesi *Yatak sayısının artırımı ile hasta yatış ve taburluk süreçlerinin iyileştirilmesi |
Kurumsal Amaç 7
Tıp eğitiminin her aşamasına nitelikli katkı sağlayan bir eğitim hastanesi olmak |
Kurumsal hedef 7
Öğrenci, eğitici memnuniyeti, hakları ve güvenliği zemininde, tıp eğitimi için nitelikli bir klinik altyapı sağlamak ve sürdürmek, * Sağlık hizmeti sunumu sırasında tüm süreçlerde eğitim ve öğretimi öncelemek |
*Tıp Fakültesi Dekanlığı, Bölüm Başkanlıkları ile etkili bir işbirliği ve eşgüdüm sistemi kurmak ve sürdürmek,
*Dekanlığa bağlı öğrenci, eğitici, eğitim kurul ve komisyonları, anabilim dallarından gelen eğitim öğretimle ilgili olabilecek görüş ve önerilere göre altyapı ve süreçlerde sürekli iyileştirme yapmak |
Kurumsal Amaç 8
Çevre sağlığını önemseyerek atıklarını azaltan çevreye duyarlı bir hastane olmak |
Kurumsal hedef 8
Atıkların kaynağında ayrıştırılması için düzenli eğitimler, atıklar için uygun ve yeterli biriktirme alanları oluşturmak |
*Tüm faaliyetlerimiz kapsamında, geri dönüştürülebilir atıkları değerlendirmeyi, sınırlı olan doğal kaynak kullanımlarını azaltmayı, çevreye zararlı atıklardan dolayı oluşacak kirliliği önlemeyi, canlı hayatı olumsuz etkilememeyi, çevreyi kirletmemek için gerekli tedbirleri almak |
Kurumsal Amaç 9
Sürekli iyileşmeyi hedefleyen bir hastane olmak |
Kurumsal hedef 9
Teknolojik değişiklikleri ve sağlık sektöründeki değişiklikleri kalite ile birleştirerek en uygun maliyette hizmet sunmak * Hasta/ hasta yakını memnuniyeti, hakları ve güvenliği konusunda sağlıklı hizmetler sunmak *Verdiğimiz hizmeti zamanında sistemli, planlı, en az hata ile yürütmek * Kalite Yönetim Sistemleri standartlarından taviz vermeden sürekli iyileştirmeyi sağlamak *Hasta mahremiyetine önem veren ve sağlayan bir hastane olmak *Çağdaş teknolojiyi kullanarak bilimsel araştırmalarda öncü olmak * Gerek nitelik gerekse nicelik olarak sürekli gelişim ve ölçüme dayalı hizmet sunmak * Sürekli ölçme ve değerlendirme ile hizmet kalitesini arttırmak *Sağlık hizmetinin kalite/verimliliğini artırmak ve sürdürülebilirliğini sağlamak. |
*Klinik göstergeler,
*Faaliyet göstergeleri, *Hasta memnuniyet anketleri, * Çalışan memnuniyet anketleri, *Gösterge Yönetimi sürekliliği sağlanarak, belirlenen hedef değerlere ulaşmasını sağlamak. |
Kurumsal Amaç 10
Sorumlulukları yerine getirirken yasalar ve etik ilkeler doğrultusunda uygun hizmet vermek |
Kurumsal Hedef 10
Kurumsal Mevzuat ve yönetmeliklere uygun hareket etmek |
*Hastanemizde yapılan tüm işlemlerde ilgili mevzuat, yönerge ve yönetmeliklere uygun hareket edilmesinin devamlılığının sağlanması |
Kurumsal Amaç, Hedef ve Eylem PlanıHasan Hüseyin İNAL2022-03-01T15:45:49+03:00